Працювати в аудиторські фірми приходять молоді спеціалісти – представники так званого покоління Z. Таким поколінням вважаються народжені після 1998 року. Народившись в епоху стрімкого розвитку цифрових технологій, такі люди добре розуміються на всіх технічних новинках, інтуїтивно відчувають техніку, легко справляються з кількома завданнями одночасно та можуть однаково добре працювати як у команді, так і самостійно. Вони вміють одночасно читати книгу, переписуватися відразу з кількома друзями, слухати музику та ще й з кимось розмовляти.
Міжнародні експерти зауважують, що ця здатність одночасно «бачити» кілька екранів призводить до того, що швидкість сприйняття інформації різко зростає. Утім, ця якість має і зворотній бік – мозок, що звик до швидкого оброблення інформації, починає сумувати, якщо такої інформації замало. Розуміючи такі особливості молодих фахівців, потрібно ставити їм відповідні завдання, розкриваючи сповна їхній потенціал. Про це потрібно пам’ятати роботодавцям.
Аби утримати таких спеціалістів і налаштувати їх на продуктивну роботу, слід знати, чого вони очікують від компанії. Міжнародні експерти, посилаючись на результати досліджень, наголошують, що представники покоління Z орієнтовані на побудову тривалих трудових відносин з роботодавцем, якщо він задовольнятиме їхню природну потребу в реалізації інноваційних проектів.
На відміну від покоління Y (народжені впродовж 1980−1998 рр.) вони менше орієнтовані на фінансову винагороду. Просування кар’єрними сходами та розширення зони особистої свободи для них значно важливіше за зростання заробітної плати. Водночас представники цього покоління вимагають від роботодавця більшої гнучкості та менше стандартизованих правил. Також вони схильні до швидкого професійного вигорання, є досить егоцентричними і бунтарями за духом. Головна мотивація для них – займатися важливим і цікавим проектом.
Отже, усвідомлюючи особливості та прагнення такого покоління, варто знайти правильний підхід до них і спрямувати їхні можливості в русло посилення позицій аудиторської фірми в майбутньому.