Не секрет, що бренд наразі – це не лише компанія, що надає товар чи послугу. У сучасному світі індивідуальність стає брендом. Товарів, послуг, продуктів більше не існує – бал правлять бренди. Завдяки їх силі ми робимо вибір, віддаючи свої кревні за товар чи послугу.

Чому важливо працювати над персональним брендом

Особистий бренд – це той образ, який складається про людину у професійній спільноті, до якої вона належить. За цим образом може бути все, що завгодно, – приналежність до певного бізнесу, конкретної компанії, володіння професійними якостями і вміннями, особистісні характеристики тощо.

Висока конкуренція

Усі бізнеси, які працюють в умовах високої конкуренції, потребують просування. Це не новина. Між тим, активно працювати потрібно не лише у напрямі просування бізнесу, а й персони, яка за ним стоїть. Працюючи паралельно у цих двох площинах, можна досягти успіху набагато швидше.

Конкуренція у сфері аудиторських послуг стає дедалі жорсткішою, а надто у ці турбулентні часи, які ми зараз переживаємо. Довіряти просто компанії стає дедалі складніше. Простіше, якщо вона асоціюється з конкретною людиною чи групою осіб. Саме тому менеджери різних рівнів аудиторських фірм почали розуміти важливість просування не лише послуг як таких, а й побудови персонального бренду.

Претензія на елітарність

Ба більше, аудиторська фірма, у якій працюють «зірки», тобто фахівці із сильним особистим брендом, заробляє в рази більше за свого конкурента, який не переймається питаннями персонального брендингу. І, власне, тут аудит нічим не відрізняється від решти бізнесів. Зачіска у відомого стиліста дорожча, ніж у звичайного, консультація знаменитого лікаря чи адвоката однозначно не буде копійчаною тощо. Довіра і експертність коштують дуже дорого. «Ноу нейм», навіть якщо він профі, погано цінується.

У сфері послуг, мистецтві, політиці і бізнесі найчастіше ми робимо ставку на ім’я особи та експертність. Якщо ви власник компанії, то ваш імідж стає елементом її образу. Правильний образ відчутно підвищить конкурентоспроможність усіх ваших бізнес-проєктів.

Економія бюджету

Якщо ви хочете, щоб на вашу думку зважали, послуги коштували дорого, і працювати у вас хотіли кращі фахівці на ринку, необхідно розвивати особистий бренд. Розвивати особистий бренд дешевше, ніж бренд компанії. Ідеально, коли за компанією стоїть реальна людина і її історія. На Заході особистий бренд вже давно став одним з найдієвіших способів просування того чи іншого бізнесу.

Довіра інвесторів

Персональний бренд – це щеплення від недовіри інвесторів. Погодьтеся, вкладати кошти безпечніше, якщо добре знаєш власника бізнесу і довіряєш йому. Проєкт з бездоганною ідеєю і кваліфікованою командою не врятує ситуацію, якщо репутація власника бізнесу або топменеджера не викликає довіру інвесторів.

Основа всього – репутація

Основа особистого бренду – репутація. Вона стає фундаментом іміджу, який зрештою потрібно грамотно розвинути та продати, аби бізнес став ще більш успішним.

Щоб побудувати особистий бренд, потрібно почати працювати з репутацією. Для керівників аудиторського бізнесу, де репутація є наріжним каменем діяльності, це надзвичайно важливо. Як про себе заявити?

Сайт

Хоча соціальні мережі є мейнстрімом сьогодення, старі добрі сайти працюють не гірше, а надто в нелегкій справі просування особистого бренду.

Якщо говорити про великі бізнеси, для зміцнення позицій особистого бренду використовуйте корпоративний сайт – ведіть персональний блог на ньому, регулярно пишіть цікаві статті, давайте експертні оцінки та коментарі щодо тих подій, які стосуються вашої професійної діяльності.

Приватні підприємці або ж аудитори, які працюють на себе, можуть створити персональний сайт. Наповніть його корисною інформацією, професійними консультаціями, відгуками та рекомендаціями клієнтів. Зайшовши на ваш сайт, людина одразу повинна зрозуміти, чим ви займаєтеся і в чому є експертом.

Соціальні мережі

Ваша сторінка у соціальних мережах – це ваше обличчя. Будьте активними, послідовними. Кожен пост мусить бути продуманим, легко читатися та запам’ятовуватися. Утримайтеся від постів, реакція на які може бути неоднозначною. Пам’ятайте, аудитору не личить коментувати політичні події, висловлювати ставлення до відомих людей, ділитися подробицями особистого життя. Стриманість – ваше гасло.

Регулярно оновлюйте свої фотографії, слідкуйте за тегами та коментарями під вашими постами.

Не варто закривати можливість коментувати, оскільки так ви втратите на інтерактив і загалом залучення аудиторії. Краще навчіться красиво і виважено реагувати на критику.

Медіа

Пишіть статті для галузевих журналів, давайте інтерв’ю, висловлюйте свою думку в разі журналістських запитів. Так, це займає багато часу. Але написання фахових статей тренує мозок, посилює здатність мислити логічно і водночас нестандартно, додає упевненості. Знаходьте для цього можливість.

Якщо відчуваєте в собі сили, можна писати фахові книги та посібники. Діліться своїми знаннями і досвідом – він потрібен іншим.

Канали

Вести канал у ютубі та в телеграмі – це те, що потрібно почати робити просто зараз, аби ваш бренд розвивався, а ви були сучасними. Це працює. До речі, відеоблог з великою кількістю підписників – один із способів монетизувати процес, продаючи рекламу. Це не так складно, як може здатися на перший погляд. Головне – цікавий контент та неординарна подача інформації.

Публічні заходи

Виступи на конференціях, семінарах є обов’язковими передумовами для зміцнення персонального бренду. Обирайте заходи не лише з великою аудиторією, а й з гарною репутацією. Ретельно готуйтеся до виступу, можливих запитань, працюйте над умінням публічних виступів.

Обслугувати підприємства, що становлять суспільний інтерес, зберегти клієнтів в умовах нестабільності та розширити кордони своїх проєктів можна не лише дотримуючись законів, професійних стандартів та норм етики, а й правильно просуваючи свою професійну діяльність відповідно до нових умов діяльності. Закони інформаційного суспільства вимагають приділяти увагу комунікаціям, просуванню та формуванню позитивного ставлення до аудиторської фірми, її послуг та персоналу.

Світ стрімко змінюється, впроваджуються нові технології, причому іноді це призводить до кардинальних трансформацій бізнесів. Управління змінами – звичайна справа для тих, хто провадить підприємницьку діяльність. Замість того, щоб підкорятися новаціям, ефективний топменеджмент намагатиметься підлаштувати їх «під себе» і свою компані

За виваженого управління бізнес можна пристосувати до будь-якої економічної ситуації. Багато компаній, щоб підлаштуватися до сьогоднішніх реалій, розробляють нові стратегії і намагаються максимально оптимізувати свої витрати. Виокремимо найбільш дієві кроки для подолання коронакризи аудиторськими фірмами.

Останнім часом компанії працювали на швидке зростання, не приділяючи належної уваги контролю витрат, правильності та ефективності ведення діяльності. З поширенням коронавірусу світом ситуація докорінно змінилася і досі не стабілізувалася. Наразі бізнес вимагає часом докорінної трансформації і зміни звичних підходів до провадження діяльності і комунікації з клієнтами. Як діяти аудиторським фірмам в період ризи, спричиненої СОVID-19, аби втримати позиції бізнесу й зберегти лояльність клієнтів, – поговоримо докладніше.

Репутаційні скандали на ринку аудиторських послуг – явище поширене. Компанії як «великої четвірки», так і меншого калібру регулярно потрапляють в їх епіцентр. Наскільки вправно вони тримають удар – показують незалежні рейтинги та загалом успішність фірми на ринку. Чому репутація настільки важлива в аудиті? Та тому, що в її основі лежить довіра. Що вищим є рівень довіри до бізнесу, то кращою є його репутація.

Початок року – ідеальний час для планування. Утім, будуючи річні плани та формуючи довгострокові стратегії розвитку, важливо не випустити з поля уваги глобальний контекст. Не секрет, що події та обставини світового масштабу можуть звести нанівець усі намагання плідно відпрацювати рік, відмежовуючись від глобальних реалій стінами власного офісу. Тож що слід тримати в голові власникам і керівникам аудиторських фірм, плануючи свою діяльність на 2020 рік?

Не встигли ми зоглядітися, як уже добігає кінця 2019 рік, тож час підвивати підсумки: що зроблено, яких результатів вдалось досягти та чи правильний вектор діяльності було обрано торік.

Плинність кадрів в аудиторських фірмах змушує їх власників шукати нові шляхи залучення кваліфікованого персоналу, утримання професійних фахівців із досвідом та способи «вирощення» власних експертів. Проте за нинішніх умов конкурентної боротьби з кожним роком стає дедалі важче вигравати в цьому протистоянні. Тому останнім часом керівники компаній акцентують увагу на розвитку бренду роботодавця і вважають його стратегічним напрямом розвитку.

Нині перед бізнесом стоїть низка нових викликів, пов’язаних зі зростанням конкуренції між компаніями. Найважливішою конкурентною перевагою фірми стає формування її стратегії розвитку, орієнтованої на задоволення соціальних потреб як персоналу, так і всіх зацікавлених сторін. Тому всім компаніям, зокрема й аудиторським, доводиться шукати нові способи ефективної взаємодії з різними учасниками ринку, реалізовуючи їх у численних КСВ-проєктах.

Сильна організація характеризується не тільки надійною структурою, яка може забезпечити виконання поставлених цілей, а й чіткою мотивуючою ідеологією, де закладені основоположні принципи бізнесу. Вони є основою організаційного характеру, а отже, фундаментом побудови бренду і стратегії комунікації з клієнтами. Цінності, навколо яких вибудовуються вектори діяльності компанії і її взаємодія зі стейкхолдерами – ознака її зрілості і сили.

Бажання вийти на зовнішні ринки – природна стадія розвитку успішного бізнесу, націленого на сталий розвиток. Якщо аудиторська компанія утвердилася на українському ринку, набула членства в міжнародній професійній мережі, альянсі чи асоціації, має високу впізнаваність серед клієнтів, упевненість у власних силах і ресурси для того, щоб і далі торувати шлях до успіху на міжнародній арені, – однозначно варто спробувати свої можливості й нарешті вийти з умовної зони комфорту.

Нещодавно міжнародна ділова спільнота відсвяткувала Всесвітній день етики. До цієї події активно долучилися аудитори та професійні бухгалтери, адже етичні питання в їхній роботі посідають чільне місце, безпосередньо впливаючи на результат професійної діяльності. З нагоди Всесвітнього дня етики по всьому світу проводилися різноманітні заходи, де, зокрема, обговорювалися особливості нового Кодексу етики професійних бухгалтерів. Розглянемо їх докладніше