Плинність кадрів в аудиторських фірмах змушує їх власників шукати нові шляхи залучення кваліфікованого персоналу, утримання професійних фахівців із досвідом та способи «вирощення» власних експертів. Проте за нинішніх умов конкурентної боротьби з кожним роком стає дедалі важче вигравати в цьому протистоянні. Тому останнім часом керівники компаній акцентують увагу на розвитку бренду роботодавця і вважають його стратегічним напрямом розвитку.
Як створити потужний бренд роботодавця
Подібно до того, як працює корпоративний бренд (який пропонує цінну пропозицію для клієнтів, визначає продукти або послуги на ринку), бренд роботодавця включає ринкове сприйняття вашої компанії як роботодавця, але також описує вашу ціннісну пропозицію співробітникам в обмін на їх досвід, таланти, контакти або навички.
Таким чином, брендинг роботодавця – це ті риси, за які кандидати на вакантну посаду обирають саме вашу компанію з-поміж інших. Такими ознаками можуть бути унікальні культурні відмінності, сильна корпоративна культура, можливість кар’єрного просування і професійного розвитку, можливість працювати в інноваційній і прогресивній компанії з новітніми досягненнями техніки й технологій тощо.
Щоб створити потужний бренд роботодавця, важливо почати з формулювання місії, цінностей, бачення та культури вашої компанії. Може бути корисно визначити, що потрібно бізнесу, а потім працювати в зворотному напрямі, щоб зрозуміти, який тип таланту необхідно залучити для досягнення цих цілей.
Компанія, HR-бренд якої збудований грамотно, володіє певними якостями, які вигідно вирізняють її з-поміж конкурентів: вона пропонує своїм співробітникам особливі вигідні умови співпраці та її конкурентоспроможність на ринку праці дуже висока.
Якщо у випадку зі звичайним брендингом вартість бренду – це та надбавка, яку споживачі готові платити за ім’я виконавця послуг (якщо йдеться про успішну мережеву компанію), то для HR-брендингу цей коефіцієнт є тією цінністю, на яку співробітники готові зменшити свої вимоги до компенсаційного пакета заради роботи в компанії із сильним HR-брендом.
Для чого компанії необхідно розвивати HR-бренд
Одна із ключових цілей розвитку HR-бренду компанії – залучення нових кваліфікованих співробітників.
Кваліфіковані фахівці, носії знань, багатого досвіду виберуть для свого працевлаштування найкращу, на їхню думку, компанію-роботодавця. При цьому потрапити до переліку кращих роботодавців означає для компанії не тільки те, що вона буде позиціонуватись більш виграшно на тлі своїх конкурентів, але й те, що буде заощаджено бюджет HR-департаменту за рахунок економії коштів на добір і навчання персоналу. Усі кращі вільні фахівці будуть стукати самі у двері, залишиться тільки вибирати. До того ж витрат на навчання і перепідготовку буде менше.
Не менш важлива мета побудови бренду роботодавця – збереження «обличчя» компанії в очах наявних співробітників.
Це сприятиме підвищенню продуктивності праці: співробітники будуть прагнути відповідати заявленому рівню своєї компанії, намагатимуться працювати якнайкраще (наприклад, щоб залишатися на своїх позиціях або отримати підвищення).
Привабливий бренд допоможе знизити плинність кадрів.
Якщо співробітники впевнені в успішності своєї компанії, вони сповідують однакову систему цінностей і всі їхні професійні й моральні вимоги задовольняються, вони стають адвокатами бренду й ніколи не підуть працювати до конкурента.