Останнім часом компанії працювали на швидке зростання, не приділяючи належної уваги контролю витрат, правильності та ефективності ведення діяльності. З поширенням коронавірусу світом ситуація докорінно змінилася і досі не стабілізувалася. Наразі бізнес вимагає часом докорінної трансформації і зміни звичних підходів до провадження діяльності і комунікації з клієнтами. Як діяти аудиторським фірмам в період ризи, спричиненої СОVID-19, аби втримати позиції бізнесу й зберегти лояльність клієнтів, – поговоримо докладніше.

Зміна підходів

Короновірус поширюється по всій земній кулі й викликає повсюдне занепокоєння. Само собою зрозуміло, що основний фокус зараз на запобігання подальшого поширення вірусу й надання допомоги хворим. І все-таки компанії продовжують працювати і комунікувати зі споживачами.

Щоб вистояти в умовах тривалої кризи, компанії не повинні покладатися виключно на команди фахівців з управління ризиками. Потрібно вміти швидко оцінювати ситуацію й розробляти відповідні заходи на основі простих принципів. І це має бути злагоджена робота усієї команди на чолі з топменеджментом.

Компаніям потрібно координувати роботу персоналу й пристосовуватися в міру розвитку подій, негайно реагувати на збої (наприклад, порушення комунікації всередині та поза організацією), а також втрати фізичних і людських ресурсів. Необхідно швидко відпрацювати весь цикл: виявлення загроз, координація, реагування і повторне виявлення. Проблеми повинні вирішуватися спільними зусиллями, оперативно, творчо, але при цьому дисципліновано.

Відносини з клієнтами

Під час кризи відносини з клієнтами стають найважливішими для бізнесу. Багато хто вважає, що досить просто знати інформацію про своїх клієнтів, щоб розуміти, чого вони хочуть, і вчасно їм це запропонувати. Але цього недостатньо, щоб зробити клієнта лояльним. А саме лояльність клієнта під час кризи визначає успіх аудиторського бізнесу.

Не продавайте, покажіть підтримку своїм партнерам і клієнтам

Цінуйте існуючих клієнтів. Замість того, щоб робити зусилля щодо залучення нових клієнтів, слід зосередитися на турботі про існуючих споживачів.

Зосередьтеся на багатоканальній комунікації

Щоб ви могли вчасно зв’язатися зі своїми клієнтами і своєчасно відповісти на їхні запитання або скарги, використовуйте багатоканальний зв’язок для взаємодії з ними – сайт, соціальні мережі, push-повідомлення, електронну пошту, месенджери. Такий підхід забезпечить тісніший контакт вашої компанії з клієнтами.

Допомагайте

Підтримуйте соціальні проєкти, що сприяють виходу з кризи. Карантин закінчиться, а ваша компанія залишиться в пам’яті людей як та, що не полишила їх у скрутний час.

Основні правила для бізнесу

Підвищуйте продуктивність

Головне правило у кризу – підвищуйте ефективність роботи всіма доступними способами. Тобто зараз для компанії будуть доречними тільки ті дії, які призводять до результату. Почніть з аналізу ситуації. Знаходьте нові варіанти, що ви можете пропонувати ринку. Працюйте ще краще, підвищуйте якість послуг. Станьте взірцем якості у своєму сегменті.

Перегляньте фінансову політику

У цей час вашим ключовим принципом має стати «краще заробляти, ніж не заробляти». Тому можливо вам доведеться переглянути умови надання послуг. У питаннях оплати краще не бути принциповими. При цьому з урахуванням обмеження купівельної спроможності ваших клієнтів не потрібно продавати їм дешевше. Краще оцінити, що ваша компанія може їм надати на ті гроші, які вони готові заплатити.

Проаналізуйте пріоритетність проєктів

Сфокусуйте увагу команд на найважливіших, найкритичніших для бізнесу завданнях. Будьте більш гнучкими щодо непріоритетних задач.

Уточніть цілі та ролі

Коронавірус породжує нові виклики й можливості для бізнесу. Керівники змушені коригувати й постійно уточнювати цілі на командному та індивідуальному рівні, щоб зосередити увагу колег на основних пріоритетах.

Створіть крос-функціональні команди

Відповідна багатофункціональна команда могла б координувати дії різних підрозділів, відстежувати й надавати потрібну інформацію менеджменту для подальших комунікацій з працівниками, клієнтами, партнерами.

Проаналізуйте критичні ролі та ключові посади

Топменеджери можуть бути недоступними в офісі через карантин чи хворобу. Без управлінських рішень бізнес не зможе існувати. Продумайте, як можна забезпечити управління компанією за різних сценаріїв розвитку подій.

Зупиніть погані новини

У такий час важливо концентруватися на позитивних моментах і не зациклюватися на негативі. Для цього слід озвучувати для всіх стейкхолдерів навіть найменші успіхи. Робіть розсилку хороших новин, повідомляйте в соцмержах і вебресурсах – концентруйтеся на позитиві.

Подбайте про збереження команди

Насамперед зараз важливо подбати про безпеку. Переведіть усіх, кого можливо, на дистанційну роботу. Також не ігноруйте питання матеріальної безпеки. Якщо через певні обставини виникає необхідність скоротити частину винагороди, відкрито заявіть про це, щоб люди розуміли ситуацію й вносили коригування у власні плани.

Левова частка аудиторських фірм змушена була перевести своїх співробітників на роботу вдома. Проєкти виконуються в режимі віддаленого доступу, працівники спілкуються з клієнтами, керівництвом та колегами, використовуючи засоби сучасного зв’язку, за необхідності виїжджають на об’єкти.

Перехід до віддаленої роботи усієї або частини команди – це нагода для кожного працівника переконатися, що він розуміє цілі компанії, свою індивідуальну роль у їх досягненні, а для керівників – можливість побачити, як кожна людина сприяє отриманню результату.