Обслугувати підприємства, що становлять суспільний інтерес, зберегти клієнтів в умовах нестабільності та розширити кордони своїх проєктів можна не лише дотримуючись законів, професійних стандартів та норм етики, а й правильно просуваючи свою професійну діяльність відповідно до нових умов діяльності. Закони інформаційного суспільства вимагають приділяти увагу комунікаціям, просуванню та формуванню позитивного ставлення до аудиторської фірми, її послуг та персоналу.

Універсальних способів просування не існує. Для кожного виду товарів і послуг – свій PR.

Ефективні рекомендації

Рейтинги

Дуже добре у справі просування зарекомендували себе рейтинги, які складаються діловими виданнями. Посісти одну з перших позицій рейтингу аудиторських фірм – дуже престижно. Цим фактом можна оперувати у рекламних буклетах і комерційних пропозиціях. Входити в десятку найбільших аудиторських фірм, бути однією із двадцяти компаній, рекомендованих великими підприємствами, бути частиною міжнародної професійної асоціації, що входить до топ-5 у світі, – додає бонусів вашому іміджу і зміцнює позиції на ринку в хитких і непевних умовах сьогодення.

Видавнича справа

Корпоративне видання (інформаційний бюлетень, вісник тощо) – один із найбільш успішних кроків для просування аудиторських послуг. Щоправда, приймаючи таке рішення, варто бути готовим до збільшення витрат і масштабів відповідальності. Однак усе це буде виправдано, якщо корпоративне видання добре зарекомендує себе, а правління аудиторської фірми, що в такий спосіб намагається заявити про себе на ринку, очолить редакційну колегію.

На користь іміджу аудиторської фірми слугуватиме видавнича справа. Видавати потрібно спеціалізовані монографії, де висвітлюються проблеми сучасного оподаткування, бухгалтерського чи управлінського обліку або навіть проблеми і перспективи ринку аудиторських послуг в Україні. На перший погляд така діяльність може здатися дуже трудомісткою і затратною, однак це не зовсім так. Кожна аудиторська фірма має науково-методологічний відділ, працівники якого в основному працюють над удосконаленням наявних методик проведення аудиту. Чому ж не узагальнити їх знання? Не популяризувати цю діяльність? А великий тираж книги значно зекономить витрати на друк.

Імідж перших осіб

Просування аудиторських послуг значно спрощується, якщо поєднувати його з індивідуальним РRом керівника фірми. Такий хід дає змогу візуалізувати аудиторські послуги, а отже, залучити нових клієнтів. Свого часу подібні рішення були дуже популярними на ринку юридичних послуг – власники великих юридичних компаній активно заявляли про себе, даючи інтерв’ю у рейтингові видання та беручи участь у різноманітних світських заходах. Особистий піар покликаний формувати позитивний імідж перших осіб компанії для їхньої ефективної взаємодії з персоналом, партнерами, клієнтами і навіть конкурентами. На відміну від загального піару особистий діє у чітко визначеній площині – корпоративній. Однак це зовсім не означає, що зовнішнє середовище знаходиться поза його увагою. Будь-який вид PR-послуг передбачає комунікативний зв’язок із зовнішнім світом.

Керівникам аудиторських фірм, які, можливо, відчувають у собі потенціал та мають бажання долучитися до нових органів регулювання аудиторської діяльності, які будуть обиратися вже незабаром, надзвичайно важливо заробити ім'я, добре зарекомендувавши себе як професіонала і надійну людину.

Спонсорство та соціальна активність

Не варто забувати і про такий дієвий інструмент просування, як спонсорство. Аудиторська фірма може профінансувати виставку картин відомого художника, приїзд Віденського симфонічного оркестру і навіть публічний виступ капели бандуристів. Єдине застереження – будь-яка акція повинна бути солідною і справляти приємне враження на потенційних замовників аудиторських послуг. Великі аудиторські фірми приділяють багато уваги соціальним заходам, спрямованим на збереження довкілля та підтримання енергоефективних технологій. Активно використовуються також різноманітні акції просвітницького характеру. Не всі верстви населення розуміють, що таке аудит і яку важливу соціальну місію він виконує.

Спокій та нейтралітет

Загалом просування аудиторських послуг не терпить нічого яскравого, надто сміливого і креативного. Основні критерії, якими має керуватися піарник,. – солідність, надійність, вишуканість, елегантність. При чому ці вимоги мають поширюватися навіть на дрібниці: класичний стиль в оформленні офісу, строгий дрес-код персоналу, приглушені кольори фірмових бланків і рекламно-сувенірної продукції.

Репутація для кожної аудиторської фірми – найцінніший актив, який потрібно берегти, як зіницю ока. Саме тому аудиторські компанії ніколи не коментують політичні події. Особливо важливо пам'ятати про це сьогодні, коли ситуація на ринку аудиту неспокійна. Загалом аудиторам пасує нейтралітет. Некоректність або навіть агресія дуже погано позначаються на іміджі компанії. Натомість величезний перелік клієнтів – відомих представників виробничої і невиробничої сфери економіки – стане додатковою конкурентною перевагою компанії. Прекрасно, якщо компанія має звичку колекціонувати рекомендаційні листи від вдячних клієнтів. Більш промовистого факту, який підтверджує професіоналізм компанії, не знайти.

Корпоративний сайт та соціальні мережі

Не варто забувати і про такий потужний ресурс, як корпоративний сайт. Більшість з нас шукає інформацію сьогодні в інтернеті. Саме тому подбайте не лише про якісне наповнення і оформлення сайту, а й про його видимість у пошукових системах. Фахівець, який займається підготовкою текстів для розміщення на сайті, повинен тісно співпрацювати з людиною, що знається на законах SEO. Тільки у такому випадку потенційні замовники будуть бачити сайт аудиторської фірми на першій сторінці пошукових систем. Досягти цього можна, звісно, і за посередництва реклами, однак ефект буде нетривалим у часі.

Ну, і звичайно ж, соціальні мережі. Сьогодні без них ніяк. Аудиторська фірма без своєї сторінки у фейсбуці здається, як мінімум, не сучасною. Будьте активними та цікавими. Якісний та гарно оформлений контент – запорука успіху в онлайн-просторі.

Системність – запорука ефективності

Стратегія просування аудиторської діяльності у вітчизняних реаліях – справа не з легких. Щоб вона стала результативною, потрібно докласти максимум зусиль. Одного PR-менеджера для великої аудиторської фірми може виявитися замало, адже просування передбачає постійну роботу. Комунікаційна програма повинна бути комплексною, разові заходи не дають жодного результату. Така програма включає зв’язки зі ЗМІ (розповсюдження пресрелізів, організація пресзаходів), організацію конференцій, презентацій, форумів та участі у спеціалізованих виставках тощо.

Грамотним кроком для аудиторської компанії, яка серйозно підійшла до питання просування власних послуг, буде замовлення PR-стратегії у сторонніх досвідчених спеціалістів. Підтримувати ж розроблену стратегію можуть внутрішні спеціалісти – піарники з невеликим досвідом роботи у сфері просування послуг.

Не варто сподіватися на швидкий результат. За оптимальних умов просування дасть про себе знати не раніше ніж через два роки безперервної роботи. А щоб усе задумане реалізувалося, передусім цінуйте персонал, з яким ви працюєте. Інформація (як позитивна, так і негативна) має здатність швидко поширюватися, а надто у такому тісному колі, як аудитори. Та й інтернет робить свою справу. Якщо працівники компанії, навіть ті, що давно звільнилися, будуть говорити про неї тільки приємне, успіх неодмінно прийде, а нагорода у вигляді величезної кількості солідних клієнтів знайде свого героя.