Конкуренція на ринку аудиторських послуг з кожним роком стає дедалі гострішою. Саме тому аудиторські фірми акцентують увагу на якості своїх послуг, адже саме вона є запорукою успішної діяльності, утримання поточних клієнтів і здобуття прихильності нових. З яких компонентів складається якість аудиторських послуг – спробуємо розібратися далі.
Кваліфікований персонал
Насамперед зазначимо, що ми не будемо заглиблюватися у питання контролю якості аудиторських послуг, зосередившись трохи на інших аспектах якості.
Послуги, що надаються аудиторською фірмою, мають інтелектуальну основу, тож головним компонентом якісного аудиту є кваліфікований персонал. Від фахового рівня внутрішніх працівників аудиторської фірми залежить складність проектів, які вона може виконувати, задовольняючи потреби найвимогливіших клієнтів.
Підтримувати високий професійний рівень персоналу складно. Аудиторська фірма повинна приділяти достатньо часу на розвиток і навчання працівників, адже без цього можна швидко втратити професійний тонус як конкретного працівника, так і фірми загалом.
Консультування та наставництво
Аудиторські фірми, які дбають про якість своїх послуг, формують і розвивають усередині колективу культуру внутрішнього консультування та наставництва. Так, аудитори, які працюють у складі аудиторської групи, отримують підтримку консультаційного відділу, а більш досвідчені аудитори діляться з молодими фахівцями набутим досвідом, розкриваючи практичні аспекти проведення аудиту.
З метою розвитку такої культури можна влаштовувати внутрішні зустрічі кількох аудиторських груп, де вони могли б обговорювати проблемні питання, з якими довелося зіткнутися у процесі перевірки. Об’єднання зусиль допомагає прийняти виважене рішення, уникнути суб’єктивного підходу до вирішення проблемного питання та в рази підвищити якість аудиту.
Новітні технології
Сучасні технології змінюють наше життя і вносять істотні корективи у механізми роботи. Аудиторським фірмам, що прагнуть надавати якісні послуги, критично важливо сьогодні використовувати можливості високотехнологічних рішень, впроваджуючи їх у свою щоденну практику.
Програмний продукт для аудиту
Програмний продукт для роботи аудиторської фірми – must have сьогодення. Висновки незалежного аудитора повинні бути якісними, інформативними та виконуватись максимально швидко. Світ починає працювати на високих швидкостях, тож будь-які зволікання в роботі аудитора можуть суттєво вплинути на якість його послуг.
Сучасні програми для аудиту допомагають прискорити процеси, водночас не погіршуючи якість. Хмарні технології, програми для планування робочого дня, спільна робота в команді дають змогу в рази підвищити якість аудиторських послуг.
Аудиторська перевірка як проект
Багато аудиторських фірм зрозуміли, що для забезпечення якості послуг під час перевірки можна використовувати принципи і прийоми проджект-менеджменту або управління проектами. По суті, аудиторська перевірка являє собою проект: вона обмежена в часі, має обмежені ресурси та спрямована на досягнення унікального результату. Це ознаки проекту. Саме тому, щоб забезпечити гарний результат його виконання, прийдуть на допомогу практики управління проектами, серед яких ефективне планування, проміжний контроль досягнутих результатів, грамотне управління ресурсами тощо.
Міжнародне партнерство
Членство у професійних міжнародних професійних спільнотах за умови правильного користування ним також сприяє поліпшенню якості аудиторських. По-перше, мережі та асоціації забезпечують необхідними методичними та рекомендаційними матеріалами, які можна впроваджувати в роботу фірми. По-друге, такі спільноти проводять цікаві зустрічі, семінари, конференції, під час яких можна дізнатися про нові тенденції ринку, заручитися новими партнерами та навіть домовитися про участь у цікавих міжнародних проектах. Погодьтеся, такий досвід позитивно впливає на якість аудиторських послуг.
Вітчизняні професійні об’єднання
Не варто нехтувати можливостями членства у вітчизняних професійних об’єднаннях. Якщо міжнародні допоможуть фірмі бути в курсі останніх світових тенденцій ринку, то українські – локальних. Крім того, таке членство відкриває можливості для співпраці, дає змогу брати учать у реформуванні професії, підготовці важливих нормативних документів і загалом посилювати політику професійних комунікацій. Усе це підвищує професійний рівень аудиторів, що дозволяє їм надавати більш якісні послуги.
Отже, формула успіху проста і складна водночас. Утім, головним складником якості аудиторських послуг є захоплення своєю роботою, бажання допомогти клієнту, не забуваючи про місію аудитора бути на сторожі інтересів суспільства, бажання шукати компроміс, не нехтуючи принципами професії, і відкритість до всього нового.