На жаль, пандемія не йде на спад. Кількість хворих з кожним днем зростає, тож більшість аудиторських фірм змушені знову переводити працівників у режим дистанційної роботи. Про що слід пам’ятати, зважившись на такий непростий крок?

Пандемія коронавірусу триває. Безумовно, ця ситуація позначається на здатності бізнесу провадити діяльність. Які процедури мусять застосовувати аудитори, аби оцінити можливість компанії продовжувати діяльність на безперервній основі?

В умовах обмеженого доступу через дистанційну роботу, обмеження пересування, заборону відвідувати об’єкти та соціальне дистанціювання команди стикаються з невідомими раніше проблемами під час виконання своєї роботи та комунікації з компанією. Є низка інструментів і платформ, які можуть полегшити це завдання. На сьогодні добре зарекомендували себе такі, як онлайн-зустрічі та відеоконференції, щоб члени команди підтримували контакт між собою та з компанією, а також здійснювали опитування та обговорення. Бачити один одного на екрані – це ліпший спосіб підтримувати відносини, ніж старомодний телефон чи електронна пошта. Неважливо, який саме сервіс обрати, – MS Teams, Skype, Zoom чи WhatsApp, однак слід намагатися знайти найбезпечніший спосіб проведення онлайн-зустрічей.

Коронакриза кидає виклик компаніям по всьому світу, аудиторські фірми – не виняток. Карантин, обмеження пересування та соціальне дистанціювання чинять безпосередній вплив на те, як аудитори виконують свою роботу. Проведення аудиту, з-поміж іншого зустріч із керівництвом компанії, виїзд на об’єкти, опитування об’єктів аудиту, виконання всіх процедур, перевірка документів, спостереження та тестування системи внутрішнього контролю, що раніше вимагало фізичної присутності, тепер стало складним завданням. Кордони й досі закриті, а друга хвиля коронавірусної інфекції спричиняє серйозні обмеження пересування. Як така ситуація може вплинути на проведення аудиту та опрацювання робочих документів?

Асоціація присяжних сертифікованих бухгалтерів (АССА) та Рада генеральних економістів Іспанії (CGE) підписали Меморандум про взаєморозуміння з метою просування, розроблення та підготовки міжнародних навчальних програм для спеціалістів у сфері бухгалтерського обліку та фінансів, аби забезпечити працевлаштування фахівців, що є членами обох організацій.

Міжнародні стандарти аудиту (далі – МСА) містять визначення аудиторського ризику. У них аудиторський ризик визначається як ризик того, що аудитор висловить невідповідну аудиторську думку в разі, якщо фінансова звітність суттєво викривлена. Це пов’язано з тим, що підґрунтям для аудиторської думки є обґрунтована впевненість аудитора в тому, що фінансова звітність загалом не містить суттєвого викривлення внаслідок шахрайства або помилки. Обґрунтована впевненість досягається, якщо аудитор одержує прийнятні аудиторські докази в достатньому обсязі для зменшення аудиторського ризику до прийнятно низького рівня.

Сьогодні зміни в бізнесі відбуваються в десятки разів швидше, ніж іще кілька років тому. Деякі методи управління віджили своє і не працюють або ж перебувають на межі. Численні компанії, яким понад 10 років, мають бізнес-моделі, що не забезпечують реалізацію навіть поточних цілей, а класичний рекрутинг, який акцентує увагу суто на доборі кадрів, не відповідає потребам бізнесу, а отже, не задовольняє потреб нинішніх кандидатів на вакантні посади.

Лен Джуі (Len Jui) обраний заступником голови Ради з міжнародних стандартів аудиту та бухгалтерського обліку (IAASB) на 2021 рік. Джуі є членом IAASB з 2017 року, а також партнером KPMG (Китай) та виконує функції очільника департаменту з питань державної політики та регулювання.

Згідно з останніми даними, зібраними Радою з фінансової звітності Великобританії (FRC), існує певна проблема в дотриманні політики різноманітності на найвищих рівнях управління компаній, оскільки рівень партнера є найменш різноманітним з боку забезпечення ґендерної рівності, представництва етнічних меншин та людей з інвалідністю.

Напередодні Всесвітнього дня психічного здоров’я CABA (благодійна організація, що займається питанням підтримання добробуту дипломованих бухгалтерів та їхніх сімей) запустила Qwell – службу онлайн-консультування та підтримки психічного здоров’я.

Залишилося менше трьох місяців до закінчення перехідного періоду Brexit, тому Управління з питань бізнесу, енергетичної та промислової стратегії (BEIS) Великобританії розпочинає серію вебінарів, аби допомогти компаніям підготуватися до кінця останнього етапу виходу Сполученого Королівства з Євросоюзу.