Сьогодні неодмінною особливістю успішного аудитора є наявність аналітичних здібностей. Робота в аудиті вимагає постійного аналізу інформації, швидкого заглиблення у нову тематику, критичного мислення, розуміння причин та наслідків виявлених фактів.
Іншою важливою характеристикою фахівця з аудиту повинна бути природна допитливість та цікавість. Недостатньо просто мати аналітичні здібності, потрібно хотіти їх застосовувати.
З розвитком професії стало дуже важливо розуміти бізнес та галузь, у якій працює компанія-замовник. Глибоке розуміння принципів діяльності організації, факторів, що впливають на її прибутковість, бізнес-процесів тощо є передумовами якісної аудиторської перевірки.
Ефективні аудитори повинні вміти використовувати новітні технології. Навіть звичайний Excel дає змогу здійснювати досить складний аналіз величезних масивів інформації. Проте дійсно компетентний фахівець має знати, які можливості має той чи інший інструмент та як саме він може допомогти у проведенні певної аудиторської процедури.
Навики ефективних комунікацій необхідні на всіх етапах проведення аудиторської перевірки.
У сучасному глобальному світі від аудитора часто вимагається володіння іноземними мовами. В Україні працює багато компаній з іноземними інвестиціями, топ-менеджери яких зазвичай є експертами. Тож аудиторські звіти в багатьох організаціях складаються й іноземною мовою, здебільшого англійською. У таких ситуаціях бажано, щоб аудитор міг сам представити результати проведеної перевірки керівництву компанії, відповісти на запитання й переконати в необхідності виконання наданих рекомендацій.
Отже, враховуючи останні тенденції розвитку професії, керівникам аудиторських фірм варто шукати спеціалістів з широким набором навичок. Замість того, щоб зосереджуватись лише на технічних вміннях, менеджерам, що займаються пошуком кандидатів, варто пам’ятати, що знання бухгалтерського обліку, аудиторської звітності, аналізу ризиків можна опанувати досить швидко. Тому варто підбирати допитливих кандидатів з розвиненими аналітичними здібностями, відмінними навичками міжособистісного спілкування та тих, які вміють довести свої знання й ідеї до топ-менеджменту організації через якісні та конструктивні комунікації.