Зв’язки з громадськістю – явище набагато ширше за поширення інформації про компанію в пресі і публічність її перших осіб. Досвідчені піарники переконані: успішний зовнішній піар починається з внутрішнього.

Не секрет, що співробітники компанії є носіями інформації про неї. Персонал – красномовне свідчення статусу організації на ринку. Поспілкувавшись з людьми, що працюють у фірмі, можна визначити, лідер вона чи аутсайдер у своїй сфері. Саме тому дуже важливо створити сприятливі умови для роботи і виховати в кожного співробітника повагу до компанії. Якщо говорити мовою піар-спеціалістів, треба постійно працювати над розвитком та зміцненням бренду роботодавця.

Головною складовою такого іміджу є створення в колективі атмосфери єдиної команди, де кожен, займаючись власною справою, пам’ятає про загальну мету, скажімо, досягти успіху на національному й міжнародному ринках.

Працівники мають бути впевненими в майбутньому компанії. Це дасть змогу створювати безконфліктне середовище на роботі, підвищувати продуктивність праці і залучати кваліфікований персонал.

Внутрішній піар повинен сприяти ефективному спілкуванню між керівництвом і працівниками. Персонал має право знати, що відбувається в організації, з якими труднощами вона стикається, як їх вирішує тощо. Якщо компанія хоче досягти успіху, вона має бути чесною зі своїми працівниками. Брак інформації сприяє виникненню непотрібних чуток, які здатні швидко поширюватися далеко за межі фірми. Отже, не варто нехтувати такими простими речами, як проведення зборів членів трудового колективу, де топ-менеджмент доповідатиме про досягнення і перспективи організації, організація корпоративних свят, на яких у неформальній атмосфері можна поділитися тими чи іншими проблемами з керівництвом, або видання корпоративної газети – у такий спосіб можна не лише поширювати інформацію, а й оперативно реагувати на кризи.

Корпоративні відносини є результатом спільної діяльності людей, об’єднаних загальними інтересами й метою. Закономірно постає питання: що найкраще може згуртувати співробітників? Відповідь одна – спільні цінності і чітко визначені цілі. Працювати на організацію з віддаленою перспективою, яка, здебільшого, не має нічого спільного з реальним станом речей, нікому не хочеться. Звісно, і за таких умов можна знайти персонал, однак це будуть звичайні виконавці, готові будь-коли змінити роботу. Тоді як успішний бізнес розвивається лише там, де є команда однодумців.

Покращити корпоративні відносини допоможе підвищення кваліфікації кожного члена колективу та економічної компетентності працівників, що дасть змогу стимулювати бажання брати на себе додаткові обов’язки і розвивати ініціативність співробітників.

Спеціалісти з економічної психології переконані, що не менш важливим фактором формування корпоративних відносин є висока психологічна культура персоналу і топ-менеджменту. Особливо впливає на характер корпоративних відносин стиль управління підлеглими. Сьогодні у тренді демократичний стиль управління, що передбачає повагу до кожного працівника.