Для керівників аудиторських перевірок особливо актуальною є тема передачі повноважень іншим відповідальним особам. Ресурси в аудиті зазвичай є дуже обмеженими, але багато менеджерів недостатньо використовують можливості делегування, оскільки не розуміють усіх його переваг і вважають, що виконають роботу краще та швидше. І хоча передача повноважень вимагає від керівника додаткових зусиль, особливо на початку, вона справляє істотний позитивний ефект на професійне зростання всіх працівників, залучених до процесу. Це допомагає розвивати їхні навички та здібності, і вже наступного разу схожі проекти можна буде передавати з більшою впевненістю та меншими витратами часу й зусиль. Як правильно делегувати?

Дуже важливо з самого початку чітко визначити завдання, у тому числі всі обмеження, часові межі, ситуації, що потребуватимуть додаткових роз’яснень, тощо. Дуже часто, делегуючи певні завдання, керівники не надають аудиторам повної інформації щодо очікуваних результатів, тим самим зменшуючи ймовірність успішного виконання запланованого.

Під час делегування критично важливо зрозуміти, які навички необхідні для виконання того чи іншого завдання та хто з членів команди володіє необхідними уміннями. Насправді, гарний лідер не мусить бути експертом в усьому, але він повинен уміти визначати експертів з тих чи інших питань у своїй команді, не боятися визнати, що вони, можливо, навіть знають щось краще за нього, і передавати їм відповідну роботу.

Для всіх делегованих завдань, особливо довготривалих, важливо визначити проміжні контрольні точки. Вони надаватимуть змогу контролювати, чи завдання виконується відповідно до графіка та наданих інструкцій. Будь-які відхилення краще виявити завчасно, адже тоді буде більше часу на виправлення помилок. Крім того, такі проміжні зустрічі надають додаткові можливості для роз’яснення питань, що виникли в процесі роботи, та інформування щодо нових або видозмінених вимог до завдання, якщо такі раптом з’являться.

І нарешті, після виконання поставленого завдання дуже важливо надати члену команди якісний зворотний зв’язок – вказати, які результати перевищили очікування, а які потребують удосконалення. Якщо загалом робота була виконана успішно, ймовірно, схожі завдання і в майбутньому будуть делеговані саме цьому аудитору, а отже, якісний обмін інформацією зекономить час та зусилля під час делегування наступних завдань.