Більшість свого часу ми проводимо на роботі, тож здорова психологічна атмосфера в колективі є не лише запорукою ефективного виконання співробітниками своїх посадових обов’язків, а й тривалих партнерських відносин між працівником і роботодавцем та загального процвітання компанії. Проте не кожен колектив може похизуватися сприятливим психологічним кліматом усередині нього. Особливо це стосується колективів аудиторських фірм.
Як відкоригувати психологічний клімат у колективі та не допустити його погіршення? Досвідчені психологи дають такі рекомендації керівникам аудиторських фірм.
Розвивайте емоційний інтелект
Невміння контролювати власні емоції, порушення етики ділового спілкування, нетерпимість до помилок інших та надмірна залежність від перепадів настрою стають на заваді нормальній роботі. Саме тому керівникам варто розвивати емоційний інтелект, комунікативні навики, відточувати вміння конструктивної критики та емпатії.
«Ні» депресивним настроям
Загалом перші особи компанії – як топменеджмент, так і керівники середньої ланки – мають усвідомлювати, що їхня поведінка, манера спілкуватися й навіть настрій позначаються на роботі всього колективу. Завдання лідера – надихати людей на продуктивну роботу, доводити, що справа, яку вони гуртом роблять, потрібна й важлива, зміцнювати впевненість у майбутньому.
Відкрита політика
Згубно позначається на атмосфері в колективі закритість керівництва. Працюючи в компанії, люди воліють знати, що в ній відбувається. Отже, щоб не погіршувати ситуацію, варто дотримуватися політики відкритості та прозорості, пояснюючи працівникам, що відбувається та які плани надалі.
Справедливість як місія
Важлива місія керівництва – бути справедливим. У тих колективах, де кар’єрне зростання відбувається за реальні досягнення, а успіхи кожного працівника не лишаються поза увагою, завжди гарна психологічна атмосфера. Натомість фаворитизм, несправедливі звинувачення, закулісні інтриги не додають колективам «здоров’я».
Орієнтація на партнерство
Для створення оптимального психологічного клімату в колективі керівникам слід будувати партнерські відносини з кожним працівником. Гра в одні ворота не може тривати довго. Тому якщо результатів вимагати лише від співробітника, не йдучи йому на поступки, рано чи пізно він звільниться. Партнерські відносини передбачають взаємну вигоду.