Відділ контролінгу виконує важливі функції на підприємстві. Він забезпечує ефективне використання ресурсів, надає впевненість у фінансовій стабільності та дає змогу здійснювати комплексний контроль над бізнесом. Проте знайти фахівців для цього відділу досить складно. На що звертати увагу, добираючи таких спеціалістів?
Попри те, що контролер не є бухгалтером, він має знати, як працює система обліку, розуміти контекст проведених транзакцій і порядок формування фінансової звітності, володіти основними бухгалтерськими методиками, добре знати стандарти та політики, за якими працює підприємство.
Спеціаліст відділу контролінгу мусить не просто добре рахувати, а й уміти на практиці застосовувати методи статистичного аналізу, формули розрахунку фінансових та операційних показників, будувати економічні моделі, оцінювати ефективність майбутніх проектів, а також графічно відображати результати своєї роботи.
Оскільки контролінг працює з величезними масивами даних, його працівники повинні добре орієнтуватися в автоматизованих системах їх зберігання та передачі, використовувати прогресивні технології введення та виведення інформації, вміти користуватися програмним забезпеченням для створення звітів, презентацій тощо.
Звичайно, розуміння бізнес-процесів є індивідуальним на кожній конкретній роботі та приходить із досвідом, але фахівці відділу вже на початку мають знати основні закони ринкової економіки, поняття фінансових потоків, фактори, що впливають на ведення бізнесу, регуляторні засади та відповідне законодавство.
Для фахівця відділу контролінгу важливими є вміння працювати в команді, проводити презентації, володіти етикою ділового спілкування та вести переговори. Необхідно також вміти зрозуміло донести фінансову інформацію до нефінансистів, мати лідерські навички та спроможність мотивувати людей. Контролер має бути об’єктивним і незалежним, обґрунтовувати та відстоювати свою позицію, а коли необхідно – уміти переконати, не доводячи до конфлікту.