Нещодавно Комісія з конкуренції Великобританії в одному зі своїх звітів наголосила, що зовнішній аудит повинен бути абсолютно незалежним, а аудитори мають сприйматися в компанії як сторонні інспектори, а не корпоративні радники.
Аби клієнти оцінювали висновки та результати роботи аудиторів як надійні та достовірні, аудиторська фірма повинна насамперед забезпечити стабільно високу якість своїх послуг. Це передбачає продумане планування, застосування чіткої методології та дотримання стандартів роботи незалежно від розміру фірми-клієнта, тривалості надання послуг або будь-яких інших факторів, а також добір аудиторської команди, що має достатній рівень компетенцій для виконання відповідної аудиторської перевірки.
Окрім того, необхідно підтримувати чіткі та якісні комунікації з клієнтами – акціонерами компанії, роз’яснювати, у разі потреби, свою роль як зовнішнього аудитора, майстерно поєднувати власні стандарти та вимоги з очікуваннями стейкхолдерів.
Для зовнішнього аудитора дуже важливо підтримувати власну репутацію на належному рівні. Адже недоліки в роботі з одним клієнтом можуть стати відомі широкому загалу, якщо регулятор, наприклад, виявить порушення, не окреслені аудитором, а це, своєю чергою, може підірвати довіру й інших клієнтів відповідної аудиторської фірми.
І нарешті, замовники послуг повинні відчувати, що аудитор дбає про інтереси компанії, а не зосереджується лише на власних прибутках. Для цього він повинен приділяти кожному клієнту достатньо людських і матеріальних ресурсів, підтримувати постійні комунікації, шукати оптимальні для компанії рішення щодо усунення виявлених недоліків.