Навіть думка про впровадження технологій штучного інтелекту в роботу багатьом видається жахливою. Однак більшість британських дипломованих бухгалтерів вважають, що насправді використання штучного інтелекту може позитивно вплинути на розвиток їхньої професії.

Згідно з результатами дослідження, проведеного CABA – благодійною організацією, яка надає підтримку бухгалтерам та їхнім сім’ям, – 52% опитуваних налаштовані оптимістично щодо застосування штучного інтелекту, тоді як 16% ще не сформували своєї думки або ж взагалі не очікують жодних результатів від цієї технології.

Крім того, 17% зазначили, що впровадження технологій штучного інтелекту та автоматизація підвищать продуктивність роботи, а 11% погоджуються, що це допоможе уникнути помилок та посилити увагу до деталей.

Штучний інтелект, на думку дипломованих бухгалтерів, в основному, стосуватиметься аналізу даних та показників (32%), складання звітів (23%) та підготовки й аудиту фінансової звітності (20%).

Тому не дивно, що 29% бухгалтерів очікують, що протягом наступних 5–10 років штучний інтелект буде найбільшим трендом на рівні з наслідками Brexit (29%) та використанням технологій для збільшення ефективності діяльності (28%).

Однак, здається, що дехто з представників індустрії досі не визначився, як ставитися до переваг штучного інтелекту, зважаючи на те, що 32% з тривогою очікують нововведень. Дослідження показало, що 6% респондентів мають побоювання, що технології зможуть повністю замінити найманих працівників.

Келлі Фіген, директор служби обслуговування CABA, зауважив: «Впровадження нових технологій для кращого налагодження роботи неминуче для всіх професій. Тому той факт, що досить велика кількість бухгалтерів вважають, що технології штучного інтелекту матимуть позитивний вплив, вселяє надію. Як тільки організації звикнуть до автоматизованого процесу, зрозуміють, що технології не заміняють людські ресурси, а лише доповнять їх. Роботодавці не повинні забувати про важливість підвищення кваліфікації своїх працівників у сферах, де технології не можуть бути застосовані, аби їхні знання були актуальними. Хоча штучний інтелект і не підвищить ефективність людини в усіх сферах чи може виявитися занадто дорогим для впровадження, він зможе зменшити навантаження на працівників, виконуючи некваліфіковану роботу та адміністративні завдання та допоможе фахівцям будувати свою кар’єру, підвищуючи кваліфікацію в інших сферах».