Ефективність як зовнішнього, так і внутрішнього аудитора – питання, яким переймаються не лише його роботодавці, а й клієнти, тобто замовники аудиторських послуг. Висока якість роботи фахівця з аудиту формує довіру до нього, дає змогу компанії розвиватися, уникати помилок та додавати цінності бізнесу.
Однак робота аудитора не завжди є ефективною. На думку керівників аудиторів (роботодавців), а також клієнтів, на заваді продуктивній роботі можуть стати неправильні комунікації. Як наслідок, фахівець з аудиту, здійснюючи перевірку, не вміє виділяти системні недоліки, перевантажує замовника непотрібною інформацією та не зажди може зробити у звіті лаконічні висновки.
Неефективне планування – ахіллесова п’ята результативного аудитора. Проблеми з плануванням порушують строки аудиторської перевірки, знижують її якість та не дають змогу гарантувати замовнику результат.
Часом аудитори не вміють домовлятися й недооцінюють цінність дипломатії, яка надзвичайно важлива в їхній роботі. Натомість ефективний аудитор здатен балансувати між чіткою позицією та готовністю до компромісів, розуміє аргументи іншої сторони й добре відчуває процес прийняття рішень замовником. Він вдало знаходить найбільш зручний момент для розмови, добирає слова для повідомлення неприємних новин, а також правильно формулює рішення та переконує його реалізувати.
Професія аудитора вимагає постійної взаємодії із зовнішнім світом. А от самоізоляція – справжня біда для таких спеціалістів. Аудитор мусить не лише добре володіти професійним інструментарієм, а й глибоко розуміти цілі організації, макроекономічні та галузеві ризики, мислити системно та глобально. Кожне запропоноване ним рішення повинно корелюватися із вигодою, яка буде отримана, та вартістю реалізації такого кроку.
Ефективний аудитор повинен бути гнучким і відкритим до всього нового. Так, потрібно бути готовим до репутаційних ризиків, якщо доведеться змінити висловлену думку. Крім того, важливо звертати увагу на нові факти, навіть якщо звіт аудитора вже майже готовий.
Ефективний аудитор – це справжній професіонал своєї справи, якому довіряють, оскільки для нього професіоналізм не є предметом будь-яких компромісів.