Звіти про прозорість, які українські аудиторські фірми почали готувати зовсім нещодавно, у Великобританії складають з 2008 року. Свіже дослідження Ради з фінансової звітності (Financial Reporting Council, FRC), проведене у Великобританії, показало, що звіти про прозорість залишаються неефективними та, хоч як іронічно це звучить, непрозорими. Ба більше, інвестори та керівники аудиторських комітетів компаній не завжди знають про існування такого виду звітів та не використовують їх у роботі.
Попри те, що обов’язкові звіти про прозорість в цілому містять інформацію, яка вимагається для розкриття, серед британців поширена думка, що такі звіти занадто об’ємні та сповнені оптимізму. Звіти про прозорість далекі від реальності, тож їх користь явно перебільшена.
Зокрема, завдяки дослідженню вдалося з’ясувати, що 84% представників аудиторських комітетів у компаніях взагалі не знають про існування звітів про прозорість, які обов’язкові для складання аудиторськими компаніями, а 15% звітів не публікуються на офіційних сайтах фірм.
Тому перша вимога Ради з фінансової звітності до аудиторів – максимально скоротити звіти й розкривати в них насамперед інформацію про те, які труднощі виникали під час аудиту і наскільки вдало вони вирішуються й відповідають очікуванням стейкхолдерів.
«Прозорість важлива для створення довіри до результатів аудиту. Не зважаючи на певні покращення, попереду ще багато роботи, аби переконати користувачів читати й обговорювати ці звіти з [аудиторськими] компаніями. Найефективніший спосіб покращити їх – це діалог між стейкхолдерами та компаніями. Зважаючи на те, що ця інформація загальнодоступна, жодних бар’єрів для цього не повинно бути”, – зазначив Девід Рул (David Rule), виконавчий директор департаменту нагляду в FRC.