У кожному колективі є працівники, без яких складно уявити компанію. Як правило, вони довго працюють в організації, виконують найскладніші завдання та досягають високих результатів. Так звані незамінні співробітники є носіями корпоративного духу та взірцями для наслідування. Водночас у компаніях, де немає продуктивних команд, ці «незамінні» працівники просто-таки сідають на голову. Вони можуть не виконувати доручень керівництва, свідомо порушують корпоративні правила та цькують новачків, якщо бачать у них конкуренцію.
Знайти управу на них керівництво не може. Не маючи можливості замінити їх і опинившись у повній залежності, доводиться миритися з такою ситуацією, по суті заохочуючи безлад.
Будь-яка зірковість розбещує, а на роботі й поготів. Саме тому потрібно працювати над створенням зіркових команд, а не окремих зірок.
Правильно розподіляйте функції між працівниками. У найзагальніших рисах кожна компанія повинна мати керівника, який займається розвитком і концентрується на глобальних питаннях, очільників структурних напрямів, що відповідають за певні сфери діяльності компанії, керівників відділів і надійних виконавців – лінійний персонал. Будь-який перекіс із розподілом функцій може стати причиною виникнення касти «незамінних».
Відстежуйте динаміку розвитку персоналу, практикуйте ротацію. Скажімо, керівник відділу може досягти того професійного рівня, коли йому можна довірити напрям діяльності, а лінійний працівник – «дорости» до керівної ролі. Звертайте увагу на це і тримайте руку на пульсі.
Не забувайте проводити бесіди з працівниками. Це допоможе вам знати, що відбувається всередині колективу й оперативно вирішувати проблемні питання. Крім того, ви дізнаватиметеся з перших вуст про потреби працівників, їхні прагнення та очікування.
Взаємодія з персоналом, повага до людей, які у вас працюють, зрештою, інвестування в кадри – складники формули «продуктивна команда».