Управління персоналом в умовах виходу з кризи – одне з найважливіших питань, на якому мусять зосередити увагу власники та керівництво аудиторських фірм.

У більшості кризових ситуацій усі організаційні зміни щодо управління витратами та переорієнтації діяльності компанії відповідно до нових умов відбуваються в стислі терміни, що викликає збільшення робочого навантаження на співробітників. Усе це породжує опір проведеним трансформаціям з боку персоналу та їх саботаж. Для того щоб подолати його, необхідно провести роз’яснювальну роботу серед працівників і довести до їх відома план виходу з кризи. Це можна зробити як на загальних нарадах, так і через керівників окремих підрозділів.

З кадровою проблемою під час кризи доведеться стикатися постійно. Для забезпечення деякої стабільності кадрів хоча б на нижчому і середньому рівнях потрібно планувати грошові потоки компанії в такий спосіб, щоб ніколи не виникало затримок з виплатою заробітної плати. Адже саме виплата зарплати є основним індикатором платоспроможності бізнесу.

Крім того, слід підвищити ступінь конфіденційності всього, що стосується фінансового стану компанії. Уникнути чуток все одно навряд чи вдасться, але в разі поєднання режиму конфіденційності та заходів, спрямованих на підвищення лояльності, настрій колективу буде значно позитивнішим, ніж якщо пустити ситуацію на самоплив.

Особливу увагу в управлінні персоналом варто зосередити на неформальних лідерах, які негативно налаштовані щодо проведених антикризових заходів. Цих співробітників потрібно або переконати в необхідності й виправданості дій, або ж попрощатися з ними.

Продумана робота з персоналом допоможе здійснити заплановані заходи з трансформації компанії і сприятиме виходу з кризи без відчутних втрат.

Працівників компанії слід переконати, що всі труднощі – тимчасові й у найближчому майбутньому будуть подолані. На нарадах важливо озвучувати новини про успішні результати новацій і наводити приклади ефективної роботи підрозділів. Це допоможе підняти командний дух і звести до мінімуму опір змінам і саботаж. Важливо сформувати такий настрій, щоб співробітники самі із задоволенням брали участь у всіх нововведеннях.