Початок року виявився непростим: незважаючи на хороші новини щодо вакцин проти коронавірусу, перед компаніями стоїть непросте завдання зробити максимум, щоб покращити результати. Багато команд працювали на піку своєї ефективності, виконуючи надзвичайні обсяги завдань. Нові локдауни по всьому світу змушують надалі шукати ефективні способи віддаленої та гібридної форм робіт. Можна сказати, що ми продовжуємо вектор 2020 з усіма уроками, які з нього засвоїли. Що робити лідерам, щоб команда залишалася ефективною попри втому від локдауну, відеозв’язків, відсутності живих соціальних контактів? Ось кілька простих порад, на що варто звернути увагу, від експертів міжнародної аудиторської фірми EY.

Час стратегувати

Зараз чудовий час, щоб зупинитися й подумати, як далі розвиватися команді, департаменту, усій компанії. Приділіть час створенню стратегій. Як саме вам потрібно працювати в найближчий час, якою має бути ваша команда, що треба додати, вдосконалити, змінити? Часом, сповільнившись і знаходячи місце для стратегічного планування, ви можете надалі випереджати усіх на кілька кроків вперед, адже подолаєте хаос «синдрому відмінника» або «мультизадачності» і додасте визначеності команді на певний термін. Звичайно, зовнішні умови не дозволяють нам будувати довгострокові стратегії, та все ж, краще оновлювати вже наявне бачення, ніж не мати його взагалі.

Продовжуйте соціальні активності

Якщо ви раніше практикували неформальні зібрання онлайн (як-то спільні обіди, тімбілдінги тощо), обов'язково продовжуйте це робити. Співробітники (як ніколи) потребують відчуття команди, а для повноцінної команди неформальна взаємодія є вкрай важливою. Робіть це ненав'язливо, залучаючи людей до певної активності: розповіді про свої хобі, обмін досвідом, що безпосередньо не стосується роботи, книжковий клуб – оберіть те, що буде цікаво саме вашій команді.

Зменшіть присутність у відеоформаті

Здавалося б, ця порада суперечить попередній, але це не так. Багато робочих завдань можна вирішити письмово або ж по телефону, тож не зловживайте відеоформатами. Постійна вимога бути онлайн призводить до зростання так званої «Zoom-втоми», що може спричинити негативне ставлення до відеодзвінків, навіть коли це справді необхідно.

Якщо співробітники працюють з дому, кожен відеозв’язок є додатковим стресом, адже це «вікно» в особистий простір, де треба підготувати відповідний для бізнес-середовища фон, домовитися з домашніми, якщо вони є, та ще багато дрібних завдань, яких цілком можна уникнути, просто написавши листа. Якщо ж відеозв’язок справді необхідний, постарайтеся зробити зустрічі короткими та максимально чіткими.

Ставте реалістичні цілі

Високі цілі – це чудово. Вони часто надихають співробітників до високих звершень, проте необхідно пам'ятати про те, що нереалістичні цілі можуть не просто стресувати, а й демотивувати співробітників. Адже, якщо цілі неможливо досягти, то може за неї й не варто братися?

Замість посилення тиску дайте співробітникам більш гнучкі цілі, робота над якими забезпечить команді чи всій компанії певну стійкість в найближчі часи. Виконання поставлених цілей дає відчуття завершеності та задоволення, а це, своєю чергою, допомагає впевнено рухатися до більш значної та складної мети. Формуйте для себе та для своїх команд справу дня – певну ціль, знову ж, цілком реалістичну, досягнувши яку, команда та ви будете задоволені сьогоднішнім днем.

Постійно переглядайте цілі на актуальність, шукайте нові шляхи для їх досягнення, щоб зберігати високий рівень мотивації команди.

Будьте щирими та відкритими

Тривога та загострення питань з психічним здоров'ям співробітників, що часто можуть опинитися сам-на-сам зі своїми потребами і проблемами, цього року поки не зникли. Що може зробити лідер, щоб полегшити подолання цих труднощів?

Переконайтеся, що співробітники справді володіють інформацією про справи компанії, що вони не стикаються з інформаційним вакуумом з боку керівництва. Якою б критичною не була ситуація, краще, щоб співробітники про неї знали. Це не лише сформує культуру довіри, але й, цілком імовірно, може згенерувати корисні ідеї для вирішення ситуації.

Практикуйте емпатію

Перед лідерами стоїть завдання зберегти високу ефективність бізнесу, проте важливо пам’ятати, що це не може відбутися за рахунок благополуччя співробітників. Посилюючи тиск, примножуючи стрес, що й без того став постійним супутником в непрості для економіки часи, ви лише сприятимете емоційному вигоранню та зниженню продуктивності. Проявляючи емпатію, з розумінням ставлячись до потреб співробітників та їх психічного стану, ви можете значно посилити лояльність та залученість, що допоможе працівникам вибудувати роботу для досягнення цілей в непростий період.

Наш буремний час – це надзвичайна можливість розвинути лідерські якості, практикувати емпатію та системну роботу з командами, що дасть свої результати на роки вперед як для команд, так і для кожного її учасника та лідера зокрема.