Україна вже давно є частиною світового бізнес-ринку, тож трансформації, що відбуваються там, стосуватимуться й вітчизняних реалій. Це лише питання часу.

Саме тому українські аудиторські фірми повинні зважати на важливі реформи у сфері аудиту, бізнесу та економіки у світі і відповідно переносити їх на українські реалії, убезпечуючи себе в такий спосіб від непередбачуваних ризиків.

Щоб залишитися на плаву в постпандемійні часи і тим паче виграти в конкурентній боротьбі у «великої четвірки», компаніям доведеться грати за новими правилами, формувати сучасні системи управління бізнесом, підвищувати вимоги до знань і навичок співробітників.

Інновації у сфері аудиту змінили підхід до оцінки професійних знань, компетенцій і досвіду фахівців. Тепер провідні аудиторські компанії по всьому світу хочуть бачити серед своїх співробітників спеціалістів, які активно розширюють спектр професійних навичок використання цифрових технологій, знають іноземні мови, зокрема англійську, клієнтоорієнтовані й здатні до оперативних креативних рішень.

Ключовим умінням для сучасних аудиторів і майбутніх фахівців є здатність перетворювати «сирі» дані на креативні ідеї, які зацікавлені сторони зможуть використати для потреб бізнесу та захисту від потенційних загроз. Аудиторам необхідні навички у сфері IT для оцифрування інформації та оперативного обміну даними, швидкого аналізу та формування звітності, проте не обов’язково вміти програмувати. Неодмінною є здатність легко пристосовуватися до новітніх розробок галузі. Професіонал з аудиту, щоб стати затребуваним на ринку, повинен вільно орієнтуватися у світі цифрових технологій і знати, як застосовувати інноваційні рішення в роботі.

Діджиталізація – новий тренд сучасності, який потребує змін кадрового складу, нових стилів управління, інших систем організації роботи. Останні дослідження свідчать про те, що більшість традиційних компаній до цифрової трансформації поки не готові. Основна проблема – у кадрах, які звикли працювати, використовуючи традиційні інструменти та методи взаємодії між собою та з клієнтами.

Сьогодні люди й комунікація між собою в командах важливіші, ніж процеси та інструменти, які вони застосовують під час роботи. Зворотний зв’язок із замовниками аудиту має більше значення, ніж формальне обговорення укладеного договору про надання послуг. Набагато вище цінується швидка й гнучка реакція на зміни, ніж дотримання заздалегідь обговореного плану.

Новий тип працівників, які працюють у командах і є відповідальними за свою роботу, потребує нових способів мотивації. Наразі цінується не лише можливість професійного розвитку, кар’єрного зростання та висока винагорода за роботу, а й перехід від ієрархії до мережі, від контролю роботи до довіри й делегування повноважень, але з дотриманням чітких правил гри; від планування до експериментування; від закритості до прозорості тощо.

Компаніям, які вчасно зрозуміли важливість упровадження інноваційних змін і постійно шукають нові способи взаємодії зі світом і суміжними галузями, гарантовано лідерські позиції на ринку. Сьогодні бути в тренді й відповідати вимогам сучасних користувачів послуг – основна запорука сталого розвитку бізнесу. Реформи – неминучі, тож потрібно бути до них готовими.