За прогнозами експертів, уже в найближчі п’ять років обов’язковими атрибутами чи не кожної успішної компанії стануть проєктний підхід до бізнесу і використання data-driven рішень, машинного навчання та штучного інтелекту, а також сучасних способів комунікації та безперервного трекінгу ефективності персоналу. Уміння швидко змінюватися в умовах постійної цифровізації – ось головна конкурентна перевага, яку варто взяти до уваги. Тому й не дивно, що більшість фірм проходять через цифрову трансформацію бізнесу, що зумовлено зростанням популярності нових технологій і розумінням їх переваг.
Кожна компанія по-різному накопичує дані, використовує у своїй роботі різні технології і робить ставку на певні навички працівників. Але є загальні рекомендації, які підходять для трансформації будь-якого бізнесу.
Формування команди трансформації
Зазвичай у команду трансформації обов’язково входять керівник компанії, HR-директор і керівник IT-департаменту або технічний директор, а також інші представники топменеджменту. Разом вони повинні провести серйозну підготовчу роботу, без якої будь-які ініціативи в change-менеджменті не мають сенсу.
Визначення стратегії розвитку
Команді з топменеджменту потрібно дійти єдиної думки щодо подальшого розвитку бізнесу.
Оновлення моделі концепції
Коли є усвідомлення того, якою в ідеалі повинна бути ваша компанія, наступним кроком має бути опис, якою в такому разі мусить бути команда. Для цього необхідно визначити, які компетенції знадобляться працівникам, щоб у компанії з’явилися критично важливі для її розвитку можливості й корпоративні цінності, що відповідають таким принципам роботи.
Виявлення й усунення розривів
Щоб здійснити перехід з нинішнього стану в бажаний, потрібно виявити й усунути розриви в організаційних можливостях компанії та компетенціях членів команди.
Упровадження програмних рішень
Фірмам, що прагнуть надавати якісні послуги, критично важливо сьогодні використовувати можливості високотехнологічних рішень, упроваджуючи їх у свою щоденну практику.