Міжнародна аудиторська компанія Deloitte запустила в роботу чат-бота D.TalCa, якого між собою називають Деталькою. Цей бот «працює» у відділі рекрутингу, допомагаючи кандидату швидко підібрати оптимальну для нього вакансію, а компанії – зібрати необхідну інформацію про претендентів на посаду.
Дедалі частіше великі компанії прагнуть автоматизувати бізнес-процеси, які можуть виконуватися без залучення людей. Відбір резюме – якраз такий бізнес-процес. Відповідно до прогнозів міжнародної аудиторсько-консалтингової компанії, до 2020 року сім із десяти співробітників працюватимуть поза межами офісу, а наймати їх будуть боти та програми штучного інтелекту.
Як бачимо, в Україні вже також є компанії, де переглядом резюме та первинними співбесідами займаються боти – спеціально написані програми. Щоб вони були максимально подібними до людей, їх навіть називають людськими іменами. Бот оцінює відповідність резюме вимогам вакансії, ставить уточнюючі запитання, погоджує зручний для співбесіди час, знайомить кандидата з компанією.
Деякі кандидати нервують, дізнавшись, що їм доведеться спілкуватися з ботом. Між тим, цього робити не потрібно. Фахівці HeadHunter Україна розповіли правила проходження співбесіди зі штучним інтелектом.
Насамперед бота потрібно сприймати як звичайного HR-менеджера. Пам'ятайте, програма лише збирає інформацію. Відповіді оцінює не бот, і тим більше не він приймає рішення щодо наймання того чи іншого співробітника. Варто давати лише правдиві відомості. Якщо відповідь буде некоректною, бот просто не пропустить вас на наступний етап співбесіди. Також слід лишатися собою.
Плюси використання чат-ботів в рекрутингу очевидні. По-перше, це дозволяє суттєво заощаджувати час. По-друге, робота ведеться в режимі 24/7, навіть якщо співробітники хворіють або у відпустках. По-третє, такі технології дозволяють нівелювати вплив людського фактору на процес добору кадрів.