Мотивація персоналу аудиторської фірми – одне з найважливіших завдань для керівництва. Як відомо, мотивація може бути як зовнішньою (заробітна плата та бонуси), так і внутрішньою (різноманітність робочих завдань, більша відповідальність, отримання задоволення від виконання конкретних функцій, професійний розвиток тощо).

Завдання керівника аудиторської фірми – з’ясувати, що саме мотивує кожного конкретного аудитора, щоб більш продумано управляти його мотивацією.

Адже ставлення до тих чи інших способів мотивації може кардинально різнитися серед аудиторів. Хтось сприймає додаткові обов’язки як прояв довіри керівництва, а хтось – як несправедливо нав’язану роботу.

Одному аудитору може подобатися, що всі його аудиторські перевірки стосуються однієї теми, і він почуватиметься експертом у цій сфері, а інший може зовсім втратити мотивацію від одноманіття аудиторських завдань. Для когось на першому місці стоїть рівень заробітної плати, а для когось – кар’єрне зростання, хтось добре розуміється на фінансах і хоче зосередитися на цій темі, а інший отримує найбільше задоволення від розслідування випадків шахрайства.

Не розуміючи цих відмінностей, керівник може втратити цінного співробітника, не зумівши знайти найвдаліший інструмент мотивації. Саме тому важливо аналізувати мотиви кожного працівника та вибудовувати відповідну систему мотивації.