Вступати в переговори та вести їх аудиторам доводиться досить часто – укладання нового договору, здача проекту, уточнення умов співпраці тощо. Як зробити перемовини успішними? Психологи дають цікаві поради.
За перші п’ять хвилин переговорів можна передбачити їхній результат. Протягом цього часу інша сторона намагається вгадати, чи вірите ви самі в те, що говорите, чи пускаєте пил в очі, аби набити ціну. Намагайтеся завоювати увагу й довіру співбесідника із самого початку, щоб він не перебивав вас.
Починайте ділові перемовини з найвищих вимог. Навіть якщо ці цифри вищі за ті, що вас насправді задовольнять, ви єдиний, хто про це знає. Стартові ціни відразу сформують основу, на яку орієнтуватимуться всі подальші озвучені пропозиції.
Завжди треба прагнути розпочати переговори першим. Таким чином ви можете почати розмову з важливих для вас аспектів. Промовивши перше речення, можна направити бесіду в потрібне русло. Крім того, почавши перемовини, ви демонструєте іншій стороні впевненість у собі.
Як відомо, якщо продукти закінчуються або їх вилучають з продажу, їх починають більше цінувати й змітають з прилавків. Люди схильні думати, що якщо що-небудь обмежене в кількості або його строк збігає, − це цінно. І якщо зараз цього не купити, то такої можливості вже не буде. Так і у випадку з переговорами. Найбільш затребуваним вважатимуть те, що «в дефіциті» або час на володіння ним строго лімітовано. Саме тому обмежуйте час дії вашої пропозиції, форсуйте процес прийняття рішення. Так фортуна буде на вашій стороні.